STICHTING ONTMOETING NISTELRODE - MALRA

Zaterdag 25 september en zondag 26 september 2010

Stichting ONM organiseert in samenwerking met eetcafe 't Pumpke op zaterdag 25 september en zondag 26 september een soort Dorps- en pleinfeest in Nistelrode, onder het motto: 'Nisserois hart in actie vur Maluku Tenggara'. Dit is een Family event, waarbij u van harte welkom bent op het Raadhuisplein in Nistelrode.

Er is een markt met bijzondere kramen; er is Indonesisch (Moluks) eten en er is muziek. Op zaterdag 25 september is er een optreden van een dansgroep met authentieke dans van de Tanimbar-eilanden. Op zondag 26 september is er een optreden van het Smartlappenkoor Saberdiejosia en de kinderen kunnen worden geschminkt.

Hoogtepunt van deze dagen is de Nisseroise Dienstenveiling, die wordt gepresenteerd door Sjoerd van der Linde (met dank aan deelnemende ondernemers uit Nistelrode e.o). De Dienstenveiling wordt gehouden op zaterdag 25 september van 18:00 uur tot 21:00 uur; de opbrengst ervan zal worden gebruikt voor het realiseren van een Rumah Adat (cultureel/bestuurlijk gemeenschapshuis) te Letvuan op klein-Kei.

De bouw van deze Rumah Adat is voor de eilandbewoners van belang op economisch- en maatschappelijk vlak, op bestuurlijk- en organisatorisch vlak en voor zelfredzaamheid en -bewustzijn  van een eigen identiteit. Vanwege een tekort aan middelen aldaar zijn we deze actie gestart; uw steun is heel erg welkom.

Tot ziens op zaterdag 25 september vanaf 14:00 uur tot 01:00 uur en zondag 26 september van 11:00 uur tot 20:00 uur op het Raadhuisplein te Nistelrode. Wij hopen op succesvolle dagen......Amatooooo! Houdoe!

Voorlopige programma voor de festiviteiten 'Nisserois hart in actie vur Maluku Tenggara'  op zaterdag 25 september en zondag 26 september 2010.

Voorlopig zijn dit de activiteiten / acts die zijn vastgelegd voor de FAMILY- EVENT op 25 en 26 september 2010, op het Raadhuisplein te Nistelrode.

Volgende groepen of zelfstandige acts komen optreden:
Zaterdag 25 september:      -DJ Jimmy / Karaoke DJ  Gollie
                                        -Zanger/entertainer Langgo
                                        -Zangduo Addy & Lenna
                                        -Muziekgroep 'Just for Fun'
                                        -Dansgroep 'Tutuk Ratu'  (Adaut/Tanimbar)

Zondag 26 september:        -DJ Jimmy / Karaoke DJ Gollie
                                        -Smartlappenkoor 'Saberdiejosia' (Bernheze e.o.)
                                        -D'jambe - groep
                                        -Zanger/entertainer Langgo
                                        -Muziekgroep 'Fred & Friends'

Er zijn kraampjes met verkoop van spullen, info-stands (Zr. Francesco Moens van Rimanakana) etc. Er is drinken en eten aan Bar en eettent. Voor de kleintjes is er een spring-/luchtkussen en zondag kan geschminkt worden.

Verder wordt er zaterdag een 'Dienstenveiling' vanuit de Nistelrodese Middenstand gehouden; presentatie door Ruud van de Linde.

Opening op zaterdag 25 september door wethouder Donkers vanuit gemeente Bernheze en een vertegenwoordiger van de Indonesische Ambassade. Hierbij zal ook een vertegenwoordiger van onze counterpart op de Molukken 'KSU Elomel', Hironimus Renrusun aanwezig zijn.
Algehele presentatie op zaterdag 25 september is in handen van Sylvia Elders.

HomeOver Stichting ONMProjectenKSU ELOMELNieuws en mediaFotoboekDonatiesContactGastenboek